El gran repte de la televisió tradicional i les plataformes digitals és la fragmentació

Esther Rodriguez,

El gran repte de la televisió tradicional i les plataformes digitals és la fragmentació


👉 Avui hem celebrat la darrera sessió d’El Mirador Indiscret de l’any. “Els nous models de negoci de les plataformes digitals” és el tema d’actualitat que hem tractat en un moment en què les grans plataformes veuen reduït el seu nombre de subscriptors i busquen noves formes de finançar-se, una possible, a través de la publicitat.

🗣 Per fer-ho, hem comptat amb Yolanda García Masiques, directora de l'Àrea Comercial de Publicitat de Movistar+ ; Javier Martínez, director comercial d'Atresmedia Publicidad i Javier Coromina, membre del Consell Directiu de l'Asociación Española de Anunciantes - aea, en una sessió moderada per Eduard Amiel, Manager Director de Dentsu Internacional.

➡ Tots han estat d’acord en dir que la situació actual planteja molts reptes. En primer lloc, per la fragmentació del mercat en què hi ha molt contingut audiovisual. En aquest aspecte, Javier Martínez és del parer que “avui estem en l’etapa de la humanitat de major producció i consum audiovisual” i que això ens portarà a un entorn encara més fragmentat. Per això, és important saber quin paper volen jugar els grups audiovisuals en aquest entorn.

➡ Yolanda García Masiques ha afirmat que “no competim per les grans audiències, sinó que un altre dels reptes que tenim és, d’aquestes grans audiències, com dirigir-te al target que busca la marca”. El cert és que l’actiu que tenen les televisions, en un escenari tan fragmentat és la cobertura i l’objectiu és captar l’atenció dels consumidors. En aquest sentit, la competència és bona, però és necessari que tots els players del sector juguin amb les mateixes regles de joc.

➡ Pel que fa a la visió de les marques, Javier Coromina ha manifestat que hi ha suficient producte en el mercat com perquè la marca pugui accedir a la publicitat que vol. En aquest aspecte, “el repte que tenen les marques és que la publicitat sigui notòria i rellevant”.

➡ Un dels debats que s’ha obert en la sessió ha fet referència a la medició i la dificultat de poder equiparar les mètriques entre la televisió tradicional i les plataformes digitals, ja que no es poden mesurar de la mateixa manera.

➡ Finalment, s’ha destacat que és important tenir en compte els continguts que s’ofereixen, ja que les marques s’han d’alinear amb aquests continguts i és necessari adaptar la creativitat a cada entorn per fer una publicitat efectiva. En aquest sentit, la creativitat continua sent un factor clau per generar impacte.


CONSULTA ELS 10 PUNTS CLAU DE LA SESSIÓ 



COMPARTIM LES DECLARACIONS QUE ELS PONENTS ENS HAN DEIXAT A #ELMICRÒFON

Yolanda García Masiques, directora de l'Àrea Comercial de Publicitat de Movistar+


Javier Martínez, director comercial d'Atresmedia Publicidad


Javier Coromina, membre del Consell Directiu de l'Asociación Española de Anunciantes


Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies